Apr 7, 2006
הזוכים בתחרויות דוקאביב
בתחרויות הישראלית, הבינלאומית ותחרות הסטודנטים
פרס הסרט הישראלי הטוב ביותר –
השנה יוענק פרס בסך כולל של 60,000 ₪ המורכב מ -  40,000 ₪ באדיבות המועצה הישראלית לקולנוע, שירותי שיווק והפצה בשווי 10,000 ₪ באדיבות חברת רות דיסקין שיווק והפצה, זיכוי למשמרות עריכת פסקול באולפני db פוסט פרודקשן בשווי 1500$, ושירותי תרגום באדיבות אולפני סינמטיפ בשווי 600$.
 
הפרס מוענק לסרט - "סובנירים"
בבימוים של שחר כהן וחליל אפרת הפקה: שרון שמיר – שירוקו הפקות, תסריט – שחר כהן, צילום – תומר שני, עריכה – חליל אפרת, מוזיקה – שי בכר.
 
נימוקי חבר השופטים:
מתוך חומרים משפחתיים, פשוטים ובסיסיים, הצליחו הבמאים יחד עם צוותם ליצור סרט מסע רגיש, מורכב ועדין. "סובנירים" משלב בהצלחה מבט רגיש והומוריסטי על יחסי אב- בן המתוארים בסרט, באמצעות אריגה של  תחקיר אישי ורגעים  מרגשים ממלחמת העולם השנייה.
 
פרס ראש העיר –
גם השנה יוענק במסגרת דוקאביב פרס מטעם ראש עיריית ת"א - יפו ליוצר מבטיח בסך 30,000 ₪.
הפרס מוענק לסרט  "מועדון בית הקברות" במאית – טלי שמש.
 
נימוקי חבר השופטים:
פרס ראש העיר מוענק לסרט "מועדון בית הקברות" בבימויה של טלי שמש. הבמאית משרטטת דיוקן עדין של היחסים המורכבים בין סבתה המופנמת לבין דודתה הדעתנית. הפגישות השבועיות של שתי הנשים עם חברי "האקדמיה של הר הרצל" משמשת כרקע עשיר המוסיף עומק היסטורי ופילוסופי אשר משקף שאלות על החיים, הזקנה והמוות. "מועדון בית הקברות" הוא סרט דוקומנטרי נוגע ללב השומר על כבודן של הדמויות לצד ראייה הומוריסטית.
 
פרס הצילום –
מוענק באדיבות המועצה הישראלית לקולנוע בסך 10,000 ₪ ובאדיבות  חברת  –   On-Air המעניקים פרס ע"ש אלקה עינור להשכרת ציוד צילום בשווי 2,500$ –
 
הפרס מוענק ל – שרק (שרון) דה- מאיו צלם הסרט "מועדון בית הקברות" בבימויה של טלי שמש.
 
נימוק חבר השופטים: 
פרס הצילום מוענק לשרק (שרון) דה מאיו על הסרט "מועדון בית הקברות". השימוש הקבוע בעדשת טלפוטו מעצים את מערכות היחסים בין חברי קבוצת האקדמיה של הר הרצל. בדרך זו מונצחים רגעים מיוחדים בשפה קולנועית מרשימה. הסרט יוצר דיאלוג בין ההווה והעבר דרך הבעות פניהם של חברי הקבוצה.
 
פרס העריכה –
מוענק באדיבות המועצה הישראלית לקולנוע בסך 10,000 ₪ ובאדיבות אולפני תל אביב המעניקים זיכוי של משמרות עריכה בשווי 2500$
הפרס מוענק ל – נואית גבע עורכת הסרט "נערי החוף" בבימויו של חוני המעגל
 
נימוק חבר השופטים:
פרס העריכה מוענק לנואית גבע עבור "נערי החוף" על היכולות לזקק 30 שנות צילום ולהופכן לדיוקן המשרטט את סגנון החיים האנטי-ממסדי של שלושת הגיבורים הראשיים. הסרט משלב בצורה מרשימה את אופיין של הדמויות תוך גילוי רובד נוסף לרדיפת הנשים האובססיבית. העריכה מצליחה לשים זה לצד זה תמונות מתקופות שונות, באופן היוצר תמונה רחבה של הרצון לברוח מלחצים של זמן, אחריות ובעיות היום-יום.
"נערי החוף" הוא הוכחה שיד מיומנה של עורך מנוסה יכולה לנווט סרט שצולם ללא נרטיב קוהרנטי מתחילתו.
 
ציון לשבח ניתן לסרט:
"שלום כיתה א'" בבימויו של יורם הוניג, הפקה – יורם הוניג, צילום – אשר בן יאיר, אלון אילת יורם הוניג, עריכה – מיקי כהן, מוזיקה: שלום חנוך
נימוק חבר השופטים:
חבר השופטים החליט לציין לשבח את הסרט "שלום כיתה א'" והבמאי יורם הוניג, ביד מקצועית ובלב אוהב הצליח הבמאי ליצור סרט המשרטט מרקם עדין של אהבת הורה לבתו, תוך תיעוד תמונת מצב מיקרו-קוסמית של המציאות הישראלית המורכבת. לאורך כל הסרט הצליח הבמאי לאזן את צעידתו על החבל הדק שבין הסיפור האישי לסיפור החברתי ובין היוצר להורה על השגו זה בחרנו לציין אותו לשבח.
 
הסרטים הזוכים בתחרות הבינלאומית:
 
 
פרס ראשון  -
באדיבות צביה ג'וזיאן מיתר ע"ס 2,500$
 
ניתן לסרט "אחיות לחוק", בימוי: קים לוג'ינוטו, פלורנס אייסי
נימוקי חבר השופטים:
לאחר ויכוח סוער ופורה, החליט צוות השופטים הבינלאומי להעניק את פרס הסרט הטוב ביותר לסרט "אחיות לחוק". לשליטתו המרשימה בצילום ועריכה במסורת ה"סינמה וריטה". עבור החיוניות והאנושיות הכובשת של הדמויות. כמו כן בגלל היכולת להעמיד את חשיבות הצדק בחברה פטריארכלית מעל הכל, תוך ניתוץ הסטריאוטיפים שיש לנו על אפריקה.
ציון לשבח –
מוענק לסרט "בין הפיגומים", 2005, בבימוי: חואן קרלוס רולפו
 
נימוקי חבר השופטים:
ציון לשבח ניתן לסרט "בין הפיגומים" מאת חואן קרלוס רולפו. על העוצמה של הבחירות האסתטיות: גישה אישית הבוחרת בדימוים ובפס קול היוצרים יחד קלידוסקופ מרתק של סימפוניה אורבאנית. בד בבד עם הראייה הנוקבת אל ההקשר המקסיקני של הנושא נוסף גם מסר אוניברסלי: גם החברות המפותחות אשר נקלעות לתוך מצוקה של  גידול מתמיד המוביל לניצול כל מקום מחיה, המגביר את הפער בין עשירים לעניים בעולם הגלובלי.
 
הסרטים הזוכים בתחרות סרטי סטודנטים
 
פרס ראשון -
באדיבות חברת FPAD, המועצה הישראלית לקולנוע ומסע אחר. הפרס כולל: שירותי קידום ושיווק של הסרט בפסטיבלים בינלאומיים בשווי 10,000 ₪ באדיבות חברת FPAD חברת הפקה והפצת סרטים ותכניות טלוויזיה.
פרס כספי בשווי 5000 ₪ מהמועצה הישראלית לקולנוע וקורס צילום מקצועי בשווי 2300 ₪ באדיבות "מסע אחר"
לסרט "יהונתן" – סרטה של עדי הלמן מבצלאל – האקדמיה לאומנות ועיצוב
 
נימוקי חבר השופטים:
בפה אחד החלטנו להעניק את הפרס הראשון ל"יהונתן", שמהרבה בחינות אנו מרגישים שזהו סרט מרשים ביותר. פורטרט רגיש של ילד בן ארבע על החלומות והקונפליקטים שלו. האופן האינטימי בו מציב/ה הבמאי/ת את המצלמה מאפשרת לנו להיכנס לעולמו של יהונתן, וכמוהו אנחנו מייחלים שהפנטסיה לא תתפוגג. אנחנו מודים לבמאי/ת על הבימוי העדין ועל כך שחשף/ה אותנו לעולמו של יהונתן.
 
 
פרס שני –
באדיבות חברת FPAD שירותי קולנוע וטלוויזיה המעניקה לזוכה זיכוי להשכרת ציוד בסך 1500$.
לסרט "אחים בדם", בימויה של מנרה ניברון, מ - קמרה אובסקורה.
 
נימוק חבר השופטים:
הפרס השני מוענק לסרט "אחים בדם", על האומץ והכנות של הבמאית הלוקחת את עצמה, משפחתה והקהל, למסע אישי ומלא כאב. התוצאה – סרט מרגש וחזק שעשוי במיומנות ודייקנות מרשימה.
 
 
ציון לשבח -
לסרט "וטרנים" בבימויה של טניה איזקוביץ', מבצלאל – האקדמיה לאומנות ועיצוב
 
נימוק חבר השופטים:
אנחנו רוצים להעניק ציון לשבח לסרט "וטרנים", על ההומניות הרבה שבו, הבימוי המדויק, המצלמה האינטימית והעריכה הרגישה. הבמאית מאפשרת לקהל הישראלי להיפתח לעולם חדש ולהרגיש קרובים לאותם חיילים ותיקים החיים בינינו.

Apr 1, 2006
הקרנות הזוכים
הקרנת הסרטים הזוכים
יום שבת 8.4
 
10:00 מועדון בית הקברות -הזוכה בפרס ראש העיר
           טלי שמש, ישראל 2006, 90 דקות
         
12:00 יהונתן הזוכה בתחרות הסטודנטים
           עדי הלמן, ישראל 2005, 15 דקות
          
           סובניריםהזוכה בתחרות הישראלית
           שחר כהן, חליל אפרת, ישראל 2006, 75 דק'
 
14:00 אחיות לחוקהזוכה בתחרות הבינלאומית
           קים לונג'ינוטו, פלורנס אייסי, בריטניה 2005, 104
           דק'
 

Mar 31, 2006
עידכוני הקרנות
חנושק'ה / טלי פחימה / הפועלים הקטנים מדהריה
 
הסרטים "טלי פחימה" ו"הפועלים הקטנים מדהריה"
 
לא יוקרנו בפסטיבל דוקאביב מכיוון שהיוצרים לא עמדו בלוח הזמנים והסרטים אינם מוכנים להקרנה
 
הסרט "חנושק'ה" יוקרן ביום שישי ה - 7.4 בשעה 14:00 ולא ככתוב בתוכניה